دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1402 - 10:13

توهم «هند بزرگ پنداری» در اَمان و تکرار قهرمانی در حضور روس‌ها؛ تیمی که با هجمه سنگین منتقدان هم طلایی شد 

توهم «هند بزرگ پنداری» در اَمان و تکرار قهرمانی در حضور روس‌ها؛ تیمی که با هجمه سنگین منتقدان هم طلایی شد 
کمتر از یک ماه پیش در امان، تیم ملی آزاد جوانان قهرمان آسیا شد، اما منتقدان مدیر تیم‌های ملی، همه از این نتیجه انتقاد کردند، این تیم در اردن قهرمان جهان شد، باوجودی که خیلی‌ها از تکرار قهرمانی این تیم قطع امید کرده بودند.
کد خبر : 863698

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در سه مسابقه جهانی اخیر، محسن کاوه هدایت تیم ملی جوانان را برعهده داشته که هر سه بار هم تیمش در اوفا، صوفیه و امان، قهرمان جهان شده است و این قطعا کارنامه بسیار خوبی برای مربی شاخصی است که از گذشته تا کنون در کنار فعالیت در تیم‌های ملی، مربی سازنده باشگاه‌های تهران هم بوده و حتی هدایت رئیس فدراسیون و سرمربی کنونی و سابق تیم ملی آزاد را هم برعهده داشته است.

باوجود سازندگی کاوه و نتایج خوبی هم که به دست آورده، جایگاه «مدیریت تیم‌های ملی» او در این سال‌ها همواره مورد انتقاد قرار گرفته است. خیلی‌ها باتوجه به اینکه کاوه معمولا در رقابت‌های لیگ اعم از برتر و دسته اول، دستی بر آتش دارد، از او انتقاد کرده‌اند. حجم این انتقادات در سال جاری و همزمان با برگزاری رقابت‌های دسته اول، به اوج خود رسید تا ترکش‌های آن به تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا هم اصابت کند.

تیم ملی آزاد روز‌های ۲۸ و ۲۹ تیر، در شهر امان با کسب ۳ مدال طلای علی رضایی در ۷۰ کیلو، محمدمبین عظیمی در ۹۲ کیلو و امیرعلی پولادی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم و ۵ مدال نقره ابراهیم خواری در ۵۷ کیلو، ابراهیم الهی در ۶۵ کیلو، حسین محمدآقایی در ۷۴ کیلو، فرزاد صفی جهانشاهی در ۷۹ کیلو و امیرحسین علیزاده در ۸۶ کیلو قهرمان آسیا شد. چندین شکست رودررو مقابل هندی‌ها، صدای کارشناسان را درآورد و خیلی‌ها این را زنگ خطری برای کشتی ایران عنوان کردند، درحالیکه هندی‌ها از دیرباز در رده‌های پایه، به دلائلی که بر جامعه کشتی کاملا روشن است، نسبتا خوب نتیجه می‌گیرند.

توهم «هند بزرگ پنداری» در اَمان و تکرار قهرمانی در حضور روس‌ها؛ تیمی که با هجمه سنگین منتقدان هم هم طلایی شد 

از جمله این دلائل، یکی اتهام دست‌کاری مدارک هویتی هندی‌هاست و دیگری اینکه آن‌ها به خاطر جغرافیا و شرایط آب‌وهوایی‌شان رشد بیشتری در مقایسه با همسالان خود در سایر کشور‌ها دارند.

تیم آزاد جوانان با اختلاف ۱۱ امتیاز از هند، قهرمان آسیا شد و این تا مدت‌ها بهانه‌ای برای زدن دوباره محسن کاوه بود. خیلی‌ها معتقد بودند اوضاع جوانان خراب است و تکرار قهرمانی دو سال گذشته را بعید می‌دانستند، اما با وجودی که آمریکایی‌ها از روز اول نسبت به تیم ایران برتر ظاهر شده و بهتر نتیجه گرفته بودند، اما وضعیت خوب اوزان بالای تیم ملی، قهرمانی را دقیقه نود، به نام ایران رقم زد، آن هم با ۶ فینالیست و ۴ طلا که بهترین آمار بین تیم‌های شرکت‌کننده محسوب می‌شد.

همان طور که تیم محسن کاوه سال ۲۰۲۱ در اوفا در خاک روسیه و در حضور این تیم قهرمان جهان شده بود، این بار هم در بازگشت روس‌ها، هرچند امتیاز روسیه در رنکینگ پایانی محاسبه نشد، اما تیم ایران امتیاز بهتری کسب کرده و بالاتر از روسیه و آمریکا قهرمان جهان شد.

توهم «هند بزرگ پنداری» در اَمان و تکرار قهرمانی در حضور روس‌ها؛ تیمی که با هجمه سنگین منتقدان هم هم طلایی شد 

این تیم سال ۲۰۲۱ پنج طلایی در جمع خود داشت که همه آن‌ها بعد از آن مدعی تیم ملی بزرگسالان شدند، سال گذشته با ۳ طلا به عنوان قهرمانی رسید و امسال چهار طلایی در جمع خود داشت.

نکته مهم دیگر هم «هند بزرگ پنداری»‌ای بود که بعد از قهرمانی آسیا در بین برخی کارشناسان اتفاق افتاده بود و روی این مسئله تاکید داشتند که هندی‌ها در مسابقات جهانی می‌تواند سد راه جوانان ایران شوند، چیزی که درعمل اتفاق نیفتاد و رقیبی که تا لحظه آخر ایران را در راه قهرمانی تعقیب کرد، آمریکا بود که آنهم نتوانست صدرنشینی‌اش را در پایان مسابقات حفظ کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته